Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
605.2 --- autisme --- gehoorstoornissen --- geneeskunde --- groei --- kinderen --- oftalmologie --- ontwikkeling kinderen --- ontwikkelingsstoornissen --- pediatrie --- spraakstoornissen --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- DOS-test (Denver-Ontwikkeling-Screening-test) --- blindheid (slechtziendheid) --- doofheid --- psychomotorische ontwikkeling --- psychomotorische stoornissen --- slechthorendheid --- zintuigen (receptoren) --- Kindergeneeskunde - Pediatrie
Choose an application
De denkende klas stimuleert leraren en pedagogen het denken een plaats te geven in onderwijs en opvoeding en hun klassen te veranderen in 'denkende klassen'. Ons onderwijs is vooral ingericht op het reproduceren van kennis. Echter, die kennis gaat pas werkelijk iets voor onze leerlingen en studenten betekenen wanneer ze erover kunnen nadenken. Diep denken vraagt dat ze zelf vragen stellen en over die vragen doordenken, om zo actief kennis te maken. Diepe kennis heeft meer betekenis, en bevordert creativiteit. Het boek geeft tal van praktijkvoorbeelden van motiverende denkoefeningen.https://www.lannoo.be/nl/de-denkende-klas
Pedagogie --- motiveren --- Stimuleren --- 370.02 --- Educational psychology --- Didactic strategies --- kritisch denken --- creativiteit --- onderwijspsychologie --- motiverend onderwijs --- lesgeven --- Werkvormen --- Vragen stellen --- Intellectuele ontwikkeling ; kinderen ; onderwijs --- Intellectuele ontwikkeling ; jeugd ; onderwijs --- Onderwijs --- Onderwijsstrategie --- Intellectuele ontwikkeling --- Onderzoekend leren --- Filosoferen met kinderen --- Denken --- motivatie --- verwondering --- waarnemen
Choose an application
Op elke pabo komt opvoeding van en onderwijs aan het jonge kind aan de orde. Jonge kinderen leiden en begeleiden vraagt om specifieke bekwaamheden van de leerkracht. Door middel van spel leren jonge kinderen de wereld waarin ze leven steeds beter kennen en gaan ze zich thuis voelen in die wereld. Dit boek geeft een helder en concreet antwoord hoe je dat in de praktijk brengt.
Teacher education. Teacher's profession --- Didactics of Kindergarten --- PABO (Pedagogische Academie Basisonderwijs) --- kleuterdidactiek --- lerarenopleiding --- 471.4 --- Basisonderwijs --- Ontwikkelingspsychologie --- Kleuteronderwijs --- Hoekenwerk --- Leren --- ontwikkeling kinderen --- onderwijspraktijk --- cognitieve ontwikkeling --- socio-emotionele ontwikkeling --- Didactiek
Choose an application
Het Vlaamse onderwijs krijgt het in de media hard te verduren. Geen enkel land gaat even hard achteruit in internationale vergelijkingen. Onze kinderen hebben een jaar langer nodig om evenveel te leren als twintig jaar geleden. Basisvaardigheden zijn niet langer gegarandeerd en zowel gelijke kansen als economische welvaart worden bedreigd.Wat kunnen we hieraan doen? Worden we de eerste generatie in de Vlaamse geschiedenis die minder slim is dan de vorige? Hoe werkt ons brein en wat betekent dat voor onze klassen? Hoe bereiden we onze kinderen het beste voor op de toekomst? Wat moeten ze leren op school?In dit boek bepleit Wouter Duyck een terugkeer naar de basis van ons denken: cognitieve basisvaardigheden, lezen en rekenen. Hij bespreekt het belang van kennis, de invloeden van intelligentie en afkomst, welke onderwijsrecepten werken en welke niet. Vanuit de hersenwetenschap legt hij uit hoe ons onderwijs er moet uitzien.Duyck trekt ten strijde tegen de zesjescultuur, waarbij lage verwachtingen leiden tot armoede. Alleen een herstel van intellectuele ambitie kan zorgen voor slimmere, gelukkige, welvarende burgers. Ons denken moet opnieuw de motor worden van een betere wereld.https://www.pelckmansuitgevers.be/mijn-kind-slim-kind.html
Educational sciences --- Onderwijs --- Vlaanderen --- Intellectuele ontwikkeling --- Kind --- Jongere --- Onderwijs ; Vlaanderen --- Intellectuele ontwikkeling ; kinderen ; onderwijs --- Intellectuele ontwikkeling ; jeugd ; onderwijs --- Onderwijs. --- Intellectuele ontwikkeling. --- Age group sociology --- Research on teaching --- Teaching --- onderwijsrendement --- onderwijsvernieuwing --- Flanders --- Competenties. --- Prestaties. --- Vlaanderen.
Choose an application
There are plenty of books that help you use or create games that develop children?s physical skills, and it?s now widely accepted that physical activity can have a positive effect on academic achievement. But this is the first book that shows you how to tailor physical activity games specifically to enhance children?s cognitive abilities. Enhancing Children?s Cognition with Physical Activity Games, written by three authorities in teacher education, exercise physiology, and sport science, shows you how to apply current concepts in child development, cognitive science, physical education, and teacher training to create movement-based learning experiences that benefit children both physically and mentally. You will be guided in creating environments that lend themselves to cognitive development and enhanced academic achievement. And you will understand not only how to create games to foster cognitive development but why such games are so useful in developing the whole child. Enhancing Children?s Cognition with Physical Activity Games offers the following features: Two chapters of sample games, one for preschoolers and kindergarteners, the other for elementary school children Expert guidance in creating your own games for children ages 3 to 12, with an emphasis on developmental ranges of 3 to 7 and 7 to 12 A practice-oriented model of teacher education that shows you how you can best develop and implement physical activity games that support both motor and cognitive development The book contains a running glossary to help teachers and students understand the terms used. It also discusses several models of 21st-century learning, highlighting the role that physical activity games play in a comprehensive education. Enhancing Children?s Cognition With Physical Activity Games is equally useful for teachers working with children in school, before school, or after school and for program directors working with children in community programs. The authors link their application to research, creating a practical reference for professionals in the field, whatever their setting. The book is presented in three parts. Part I grounds you in the research that shows how physical activity affects children?s mental development. You will learn how physical activity benefits children?s cognition and academics, how movement games help children think and learn, and how to create a motivational environment where children want to learn. Part II helps you translate research into practice. You will explore how movements create mental maps and affect mental health, how to engage children in playful learning, and how to incorporate physical activity into your teaching and enhance your teaching models. You will also consider how to assess children at play?how to collect data and know when your program is being effective?and how to apply physical activity games in both the home and the community. In part III, you are supplied with games for preschoolers, kindergartners, and elementary school children. You?ll find games that emphasize three principles: contextual interference, mental control, and discovery. Each chapter concludes with practical implications for teachers, helping you to put into context the information you have come across in that chapter. Enhancing Children?s Cognition with Physical Activity Games helps educators create, design, implement, and evaluate problem-solving games that foster children?s mental engagement and thoughtful decision making. Kids are highly motivated by problem-solving games, and the cognitive skills they develop in solving those problems can be translated to their academic success.
Exercise --- Cognition --- Exercise for children --- Exercices pour enfants --- Child --- Effect of exercise on. --- Psychological aspects. --- Psychological aspects --- Aspect psychologique --- Effets de l'exercise sur --- Effect of exercise on --- Intellectuele ontwikkeling ; kinderen --- Bewegingsopvoeding --- Spelen --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs --- Children --- Physiological aspects --- Cognition. --- Child. --- Exercices physiques pour enfants --- Aspect psychologique. --- Aspect cognitif. --- Exercise for children - Psychological aspects --- Cognition - Effect of exercise on
Choose an application
voeding --- 642.4 --- gezondheid --- voedingsleer --- voedselhygiëne --- 628.4 --- adolescenten --- babyvoeding --- bejaarden --- borstvoeding --- eiwitten* --- energie --- gezondheidszorg --- groei --- groeicurven --- kinderen --- kindervoeding --- koolhydraten --- mineralen --- ontwikkeling kinderen --- peuters --- prematuriteit --- sport --- vet --- vezels --- vitaminen --- volwassenen --- water --- zwangerschap --- Eiwitten --- Energie (voeding) --- Jongeren en voeding --- Kindervoeding --- Koolhydraten --- Lactatie --- Mineralen --- Peutervoeding --- Spoorelementen --- Sportvoeding --- Vetten --- Vitaminen --- Vochtinname --- Voedingsstoffen --- Voedingsvezels --- Zuigelingenvoeding --- voedingsleer - algemeen --- Voedingsleer; algemeen
Choose an application
159.922.7 --- Moral development --- #GROL:SEMI-159.922.7 --- Kleuteronderwijs --- Morele ontwikkeling ; kinderen --- Waardevorming --- Ethical development --- Child psychology --- Moral education --- Faith development --- Kinderpsychologie --- Moral development. --- Ontwikkelingspsychologie --- sociale en morele ontwikkeling --- sociale en morele ontwikkeling. --- 159.922.7 Kinderpsychologie --- Sociale en morele ontwikkeling.
Choose an application
Hoe is het als je maar een deel van iets ziet? Kan je dingen beter begrijpen als je het geheel ziet? Zijn er verbanden tussen dingen waar je op het eerste gezicht geen verband tussen ziet? En hoe beïnvloeden die elkaar? Wat als je probeert om van één oorzaak alle mogelijke gevolgen op te schrijven? Wat kom je dan te weten? Systeemdenken. Daarover gaat dit boek. Je leest wat het is en wat het met EDO (Educatie Duurzame Ontwikkeling) te maken heeft. En je vindt er 40 lessen en meer dan 50 werkvormen om het meteen in je klas te proberen. Een boek dat leerkrachten, kleuters en leerlingen anders naar de wereld doet kijken.
Intellectuele ontwikkeling ; kinderen. --- systeemdenken --- Sociological theories --- Primary education --- Duurzame ontwikkeling --- Milieueducatie ; onderwijs --- Didactiek : basisonderwijs --- 474.21 --- didactiek --- KHCA --- lager onderwijs --- kleuteronderwijs --- werkvormen --- basisonderwijs --- didactische werkvormen --- duurzame ontwikkeling --- Didactische werkvormen --- didactiek basisonderwijs - didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Sociologische theorieën --- Lager onderwijs --- PXL-Education 2018 --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Systeemdenken --- Systeemtheorie --- Didactische werkvorm
Choose an application
Milde problematiek in het gezin kan, zeker als deze problematiek niet al te lang blijft bestaan, voor een kind of jeugdige gecompenseerd worden door goed functioneren op school en/of in de vrije tijd. Ook milde, liefst tijdelijke problemen op school zijn voor een kind of jeugdige overkomelijk als er goed functioneren in het gezin en/of in de vrije tijd tegenover staat. Is de problematiek van het kind of de jeugdige echter ernstiger of meer persistent, dan zal waarschijnlijk het ene milieu niet langer compenserend kunnen werken voor het andere. De auteurs hebben zich bij het schrijven van Ontwikkeling & leren geconcentreerd op die populatie kinderen en jeugdigen binnen de kinder- en jeugdpsychiatrie, de jeugdzorg en het (speciaal) onderwijs bij wie deze problemen samengaan. Beargumenteerd wordt hoe belangrijk het is om een verbeterde praktijk te realiseren. Ook wordt er een uitweg geboden in de vaak gefragmenteerde uitvoeringspraktijk door middel van het gepresenteerde werkmodel, het algemeen kader voor de behandeling en, daarbinnen, de specificatie van het schoolhandelingsplan. De auteurs benadrukken het belang van een geïntegreerde, interprofessionele behandelingsplanning. (Bron: covertekst)
Emotionele stoornissen --- Kinderen --- Onderwijs. --- Psychiatry --- Personality development --- Pupil counseling. Pupil guidance --- 606.4 --- aandachtsstoornissen --- cognitie --- gedragsproblemen --- gezondheidszorg --- hyperactieve kinderen --- intelligentie --- jeugdzorg --- kinderpsychiatrie --- leerproblemen --- leren --- onderwijs --- ontwikkeling kinderen --- pervasieve ontwikkelingsstoornissen --- psychiatrie --- psychose --- schoolproblemen --- speciaal onderwijs --- 376 --- Cognitieve ontwikkeling --- Diagnostiek --- Gedragsstoornissen --- Intelligentie --- Leerstoornissen --- Leren --- Onderwijs --- Psychiatrie --- 031977.jpg --- Kinderpsychiatrie - Jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- Ontwikkelingspsychologie --- Ontwikkelingsproblemen --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Geestelijke gezondheidszorg --- Emoties --- Gedrag --- Ontwikkelingsprobleem --- Emotie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Ontwikkelingsstoornis
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|